Дошкільний підрозділ

21 лютого 2024 року у дошкільному підрозділі Велимченського ліцею були проведені заходи до  Міжнародного Дня рідної мови.








22 січня 2024 року у дошкільному підрозділі Велимченського ліцею були проведені заходи з нагоди Дня Соборності України..






У дошкільному підрозділі Велимченського ліцею 26 - 27 грудня 2023 року були проведені святкові Новорічні ранки.
















До  дня захисту дітей


Ми веселі, дружні діти
Любим сонечку радіти,
Перемогу жваво ждемо
Щоб сміятися щоденно!!!
















   Інформація 2023-2024н.р.

 Інформація 2023-2024н.р.

 До складу дошкільного підрозділу входить три корпуси:     

 І – зданий в експлуатацію 3 травня 1972 року;

ІІ – 29 грудня  2010 року,

ІІІ- 11 квітня 2016 року.

У першому корпусі  дошкільного відділення тимчасово  призупинено діяльність в зв’язку з потребою у ремонтних робіт електрообладнання.  Відповідно до комплектації кількість дітей  старшого дошкільного віку:група «Зернятко» - 16 вихованців та група «Бджілка» 16 вихованців, різновікова група дошкільного віку  «Калинонька» - 16вихованць та різновікова група  дошкільного віку «Веселка» - 20вихованці.

Дошкілля  для дитини є важливою умовою ефективної підготовки її до майбутнього життя. Чітке бачення проблем і можливостей сприяли тому, що освітній процес у дошкільному підрозділі спрямований на досягнення соціально-значущих результатів - набуття життєвої компетентності,розвиток базових якостей особистості в різних видах діяльності. Важливою особистістю організації освітнього процесу у дошкільному відділенні є використання ігрових і проблемно-навчальних ситуацій,інформаційно-комунікаційних та комунікативних технологій,проектної діяльності,що здійснюється на підставі освітньої програми   для дітей від двох до семи років «Дитина»,відповідно до Базового компонента дошкільної освіти.

Пріоритетними завданнями для розвитку дітей є:

- молодшого дошкільного віку – оволодіння предметно-практичною діяльністю(діяльність з предметами за їх призначенням),засвоєнням сенсорних еталонів(колір,форма,розмір),розвиток мовлення, вправляння чуттєвого досвіду взаємодії з оточуючим(бачу,чую,відчуваю,дію);

- середнього дошкільного віку – ігрова діяльність,формування граматичної  правильності мовлення та вихід на творчий рівень сюжетно-рольової гри;

- старшого дошкільного віку – формування психологічної зрілості та готовності до навчання у школі(життєві компетентності,мотивація,саморегуляція,вміння спілкуватися,інтерес до пізнавальної діяльності).

Дошкільний підрозділ ліцею працює за 9 годинним режимом роботи у змішаній формі, що відповідає запитам і побажанням батьків в умовах війни. Групи комплектуються відповідно до нормативів наповнюваності, санітарно – гігієнічних норм і правил утримання дітей у дошкільних закладах.

Організація освітньої діяльності  в дошкільному відділенні здійснювалася відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту» та інших нормативно-правових документів.

Освітній процес забезпечують заступник директора ліцею  з НВР (по дошкіллю), 4 вихователі, всього 5 педагогів. Для вирішення завдань, спрямованих на вдосконалення кваліфікації та професійної майстерності педагогів, в дошкільному підрозділі  проводяться масові (педради, семінари, семінари-практикуми, консультації), групові (методичні об’єднання,наставництво) та індивідуальні (самоосвіта) форми методичної роботи. Педагоги дошкільного підрозділу усвідомлюючи важливість реформування і оновлення дошкільної освіти постійно намагаються підвищувати свій професійний рівень через проходження курсової підготовки, самоосвіту, прийняття активної участі в різноманітних методичних заходах дошкільного підрозділу . Велике значення у виявленні рівня професійної майстерності педагогів, стимулюванні їх творчої активності відіграє атестація, яка проводиться відповідно до Закону України «Про освіту» та Типового положення про атестацію педагогічних працівників.

Однією із форм підвищення наукового, фахового та методичного рівня педагогів є методичні об’єднання, які проводились згідно плану МО.

Основним напрямком удосконалення рівня професійної компетентності педагогів є професійне самовдосконалення шляхом цілеспрямованої самоосвітньої діяльності. Самоосвітня діяльність здійснюється відповідно до індивідуальних планів кожного педагога. Протягом року педагогічні працівники опрацьовують нормативні документи, отримували індивідуальні та групові консультації, знайомляться з новинками науково - методичної літератури, періодичними виданнями.

Проведення цих заходів сприяє формуванню професійної компетентності, допомагає колективу на належному рівні вирішувати головні завдання річного плану роботи, збагаченню інтересів, задоволенню духовних і професійних потреб педагогів. З метою створення умов для успішної соціально-психологічної адаптації молодих педагогів практикується наставництво. Молоді педагоги отримують дієву практичну допомогу з питань виховання та навчання дітей дошкільного віку. Чітка, послідовна і водночас гнучка система роботи з молодими педагогами дає змогу успішно розв’язувати завдання підвищення якості педагогічного процесу, сприяє зростанню фахової майстерності.

Створення розвивального середовища в дошкільному підрозділі ліцею є важливим напрямком реформи дошкільної освіти. Для забезпечення потреби дітей гнучко, варіативно використовувати розвивальний простір, виявляти свої інтереси, займатися улюбленими справами, вихователі постійно трансформують оснащення осередків розвитку: ігрові зони, куточки самостійної художньої діяльності, книги, природи, розвиваючих ігор, мовно-театральні, національні, чергових тощо.  Разом з тим тематичні куточки    оформлені та наповнені матеріалами, посібниками та іграшками,що дозволяє задовольнити індивідуальні інтереси дітей, зробити освітній процесс диференційованим.  Педагогічний коллектив не зупиняється на досягнутому ,а постійно продовжує працювати над оновленням  розвивального предметно-ігрового  середовища.

Педагоги створюють  комфортні умови для зацікавленості, ініціативності та активності кожної дитини протягом усього освітнього процесу,прищеплюють дітям базові цінності: доброту,дружбу,любов,відповідальність,відчуття краси.

Освітній процес дошкільного підрозділу  спрямований на вирішення головної методичної мети: забезпечення доступності та якості освітніх послуг через якісне впровадження оновленого Державного стандарту дошкільної освіти, підвищення якості професійної діяльності педагогічних кадрів та забезпечення безпечного освітнього середовища.

Важливим завданням дошкільного підрозділу є охорона життя, збереження та зміцнення здоров’я дошкільників. Фізкультурно-оздоровча робота у дошкільному відділенні спрямована на збереження і зміцнення здоров’я дошкільників, своєчасне формування у них життєво важливих рухових умінь і навичок, розвиток фізичних якостей, забезпечення належного рівня фізичної підготовленості й фізичної культури взагалі, ознайомлення з будовою та основними функціями свого тіла, виховання стійкого інтересу до рухової активності, вироблення звички до здорового способу життя.

Головним завданням дошкільної освіти є забезпечення високої якості освіти й відповідності її потребам особистості. Тому актуальним є питання творчого співробітництва дошкільного відділення та сім’ї . Педагогічний колектив продовжує проводити роз’яснювальну роботу серед батьків ,надає необхідні консультативну та інформаційну допомогу.

Колектив дошкільного підрозділу сприяє створенню умов для фізичного, психічного, соціального і духовного розвитку дітей, забезпечення їх правового і соціального захисту,формування  у дошкільників навичок соціального життя і особистісної позиції щодо власної безпеки.

Вихователі  ведуть щоденну клопітку роботу  прикладуть максимум зусиль для того,щоб ранок життя  дітей був щасливим.