Напрями та зміст виховної роботи



Тематичні місячники


Виховання – це не поєднання заходів і прийомів,

а мудре спілкування дорослого з живою душею дитини".

(В. Сухомлинський )

 

 

Проблема, над якою працює заклад у виховній роботі:

      Формування патріота і громадянина, національно свідомої особистості здатної до самореалізації в соціумі.

Новій Україні потрібна нова школа, а новій школі – новий учитель, який поєднує в собі високу духовність і педагогічну майстерність, що формується і вдосконалюється протягом практичної роботи в школі.

Виховна система школи базується на принципах, що визначають основні вимоги до процесу виховання особистості учня, до його змісту, організацій, форм, методів та прийомів.

Принципи виховної системи школи:

•      принцип гуманізації і демократизації виховного процесу

•      принцип зв’язку виховання з реальним життям

•      виховання особистості в колективі в ході спільної діяльності

•      єдність вимог і поваги до особистості

•      послідовність, систематичність і єдність виховних впливів.

Виховна робота реалізується за такими напрямами:




Виховання  учнів  нашої  школи  здійснюється  в  контексті  національної  і  загальнолюдської  культури,  охоплює  весь  навчально- освітній процес,  ґрунтується  на  свободі  вибору   мети  життєдіяльності  та  поєднує  інтереси  особистості,  суспільства,  держави  та  нації.

            Згідно  з  Основними  орієнтирами  виховання  учнів та деякими питаннями щодо створення  безпечного освітнього середовища,формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок  у  процесі  поетапної  реалізації  класні  керівники  нашої  школи  керуються  особистісно-орієнтованим  підходом  до  інтересів,  потреб,  здібностей,  нахилів  кожного  учня,  тим  самим  створюючи  умови  для  вдосконалення  на  основі  національних  та  загальнолюдських  цінностей.  Виходячи  з  того,  що  дитина  є  суб’єктом  виховного  процесу,  створюють  умови  для  осмислення  суті  моральних  правил  і  норм,  їх  доцільність,  добровільність  їх сприйняття.

Основна увага приділяється формуванню громадянина-патріота України, створенню умов для самореалізації особистості учня, відповідно до його здібностей, виховання громадянина з демократичним світоглядом і культурою, формування в учнів свідомого ставлення до свого здоров’я, належних гігієнічних навичок і засад здорового способу життя.

Головне завдання школи – так побудувати виховну діяльність, щоб сама її організація, приклади авторитетних наставників-учителів, шкільне середовище виховували дітей у дусі патріотизму, глибокого розуміння історії свого народу, національної ідентичності, самобутності. Завдання педагогів полягало у тому, щоб слова «Україна», «патріотизм» набували для дитини особливого сенсу, тобто сприймалися «не лише розумом, а й серцем». Не менш важливим було повсякденне виховання поваги до Конституції держави, законодавства, державних символів – Герба, Прапора, Гімну. Важливим аспектом національно-патріотичного виховання є повага та любов до державної мови. Мовне середовище повинно впливати на формування учня- громадянина, патріота України.

Система виховної роботи в школі




Завдання виховної системи:

•      Виховувати дитину як громадянина країни, національно свідомого, життєво і соціально компетентного, здатного здійснювати самостійний вибір і приймати відповідні рішення у життєвих ситуаціях.

•      Сприяти зростанню творчого духовного потенціалу особистості, розкриттю здібностей на кожному з виховних етапів.

•      Розвивати дитяче самоврядування як осередок самореалізації громадянського виховання.

•      Стимулювати саморозвиток, самовиховання, самоосвіту учнів та розвиток їх життєтворчої компетентності через участь у реалізації проектів соціального та благодійного напрямків.

•      Створювати умови для розвитку життєтворчої компетентності учнів.

•      Впроваджувати оптимальні методи, форми, засоби, що сприяють формуванню в учнівської молоді основ життєтворчості; розширення можливостей компетентного вибору особистістю свого життєвого шляху

•      Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці

•      Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації.

Для реалізації цих завдань у школі розроблений план виховної роботи навчального закладу та плани роботи класних керівників, які були затверджені на засіданні методичного об’єднання класних керівників. Ці плани охоплюють всі напрямки виховання: патріотичне, правове, моральне, художньо-естетичне, трудове, фізичне, екологічне, превентивне та включають у себе календарні, традиційні шкільні свята, заходи, конкурси,  заходи щодо втілення національної програми «Діти України», «Комплексної програми профілактики злочинності і бездоглядності», «Програми профілактики ВІЛ-інфекції», заходи щодо зміцнення моральності та утвердження здорового способу життя та ін.

        Виховна робота була спрямована на реалізацію календарних, традиційних  свят, конкурсів, заходів щодо втілення «Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів» 

  • ціннісне ставлення до себе;
  • ціннісне ставлення до сім'ї, родини, людей;
  • ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;
  • ціннісне ставлення до праці;
  • ціннісне ставлення до природи;
  • ціннісне ставлення до культури і мистецтва.